Wycieczka szkolna do Londynu

W dniach 23-27 października 2023 roku grupa 20 uczniów z ZST "Mechanik" pod opieką wnioskodawczyni pani Magdaleny Pabian oraz nauczycieli, pana Bartosza Kucnera i pani Joli Brzozowskiej, miała niezwykłą okazję uczestniczyć w wycieczce do fascynującego miasta - Londynu. Nasza podróż była pełna niezapomnianych wrażeń i pozytywnych doświadczeń.

Warto również podkreślić, że ta wyjątkowa wycieczka była możliwa dzięki dofinansowaniu ze środków Ministra Edukacji i Nauki w ramach nowego przedsięwzięcia "Poznaj polskie ślady w Europie". Dzięki wsparciu finansowemu Ministra mogliśmy zrealizować to niezwykłe przedsięwzięcie i poznać polskie ślady w Europie, a zwłaszcza w jednym z najważniejszych miast kontynentu.

1 dzień (23.10): Wszystko rozpoczęło się wcześnie rano o godzinie 04:30, gdy spotkaliśmy się na lotnisku we Wrocławiu. Po krótkim locie, wylądowaliśmy na lotnisku London-Luton i udaliśmy się do samego serca Londynu. Naszym pierwszym przystankiem był London Eye, gdzie mieliśmy okazję podziwiać wspaniałe widoki na miasto. Później udaliśmy się na rejs po rzece, który pozwolił nam zobaczyć wiele znanych miejsc z zupełnie innej perspektywy. Po zakwaterowaniu mieliśmy wolny czas na odpoczynek i zwiedzanie terenu ośrodka.

2 dzień (24.10): Drugi dzień to pełen wrażeń dzień z przewodnikiem. Odwiedziliśmy wiele ważnych miejsc, w tym Parlament i Big Ben, Pałac Buckingham, Piccadilly Circus i wiele innych. Lunch mieliśmy w jednym z urokliwych miejsc w centrum miasta. Wieczorem mieliśmy czas wolny w ośrodku, który pozwolił nam odpocząć po intensywnym dniu.

3 dzień (25.10): Trzeci dzień rozpoczęliśmy od zwiedzania British Museum, gdzie mogliśmy podziwiać niesamowite zbiory sztuki i kultury. Po obiedzie, udaliśmy się do Muzeum Historii Naturalnej, gdzie poznaliśmy tajemnice przyrody. Wieczór zakończyliśmy kolacją i czasem wolnym w ośrodku.

4 dzień (26.10): Czwarty dzień był jednym z najbardziej oczekiwanych przez uczniów. Odwiedziliśmy Muzeum Figur Woskowych, gdzie mogliśmy spotkać naszych ulubionych celebrytów w wersji woskowej. Po obiedzie mieliśmy okazję zasmakować tradycyjnego polskiego obiadu w Polskim Ośrodku Społeczno-Kulturalnym. Następnie przyszedł czas na zakup pamiątek min. w firmowym sklepie Harrego Potterra na dworcu przy peronie 9 ¾. Wieczór zakończyliśmy kolacją oraz imprezą karaoke w Belushi’s Bar.

5 dzień (27.10): Ostatni dzień rozpoczęliśmy od wizyty w National Army Museum, gdzie poznaliśmy historię brytyjskich sił zbrojnych. Po obiedzie udaliśmy się do Narodowej Galerii Portretu, gdzie mieliśmy okazję podziwiać sztukę portretowania. Popołudnie spędziliśmy w St. James's Park, gdzie mogliśmy odpocząć i cieszyć się piękną przyrodą. Wieczorem udaliśmy się na lotnisko i wróciliśmy do Wrocławia, kończąc naszą niezapomnianą podróż.

Wycieczka do Londynu była nie tylko okazją do zwiedzania fascynującego miasta, ale także do integracji pomiędzy uczniami i nauczycielami. Wszyscy uczestnicy byli zachwyceni tym doświadczeniem i z pewnością pozostanie ono na długo w naszej pamięci. Chcielibyśmy jeszcze raz podziękować Ministerstwu Edukacji i Nauki za wsparcie finansowe, które umożliwiło nam to niezapomniane przeżycie. London calling!