Informacja o zmianach w wydawaniu legitymacji uczniowskich!

Szanowni Państwo,

Dyrektor Zespołu Szkół Technicznych informuje, że od dnia 13 lipca 2024 r. ulega zmianie sposób wydawania uczniom legitymacji szkolnych. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 7 czerwca

2023 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków od 13 lipca 2024 r. każda nowo wydana legitymacja szkolna musi mieć formę plastikowej karty.

Legitymacje wydane przed tą datą pozostają ważne, jednak duplikaty legitymacji będą musiały mieć formę plastikowej karty. Ponieważ e-legitymacje będą wykonywane przez zewnętrzną firmę, wydłuży się czas oczekiwania na dokument.

Zbliża się czas wakacyjnych wyjazdów. Aby skorzystać z ulg i zniżek niezbędne jest okazanie legitymacji szkolnej. Proszę Rodziców i Uczniów o sprawdzenie, czy posiadają legitymację szkolną, czy nie jest ona zniszczona, czy jest przedłużona ważność dokumentu do 30 września 2024 r. W przypadku braku lub zniszczenia legitymacji należy wystąpić o wystawienie duplikatu dokumentu do 12 lipca 2024 r. (złożyć podanie o duplikat legitymacji, dołączyć aktualne zdjęcie, dokonać wpłaty 9 złotych na konto szkoły prowadzone w Banku Millennium 09 1160 2202 0000 0000 7543 0364). Po tym terminie nie będzie możliwości otrzymania nowego dokumentu "od ręki". Sprawdzenie, czy uczeń posiada niezniszczoną legitymację pozwoli uniknąć przykrej sytuacji, w której uczeń nie będzie mógł skorzystać z przysługujących mu zniżek z powodu braku legitymacji szkolnej.

Z poważaniem

Piotr Wilk

Dyrektor ZST "Mechanik" w Jeleniej Górze