Technik elektromobilności jako zawód przyszłości związany jest z budową pojazdów elektrycznych i hybrydowych z projektowaniem, produkcją, nabywaniem i użytkowaniem pojazdów elektrycznych, stacji ładowania jak i systemów zarządzania. Stanowi innowacyjne połączenie wiedzy z zakresu informatyki oraz elektrotechniki. Nowy kierunek – technik elektromobilności jest odpowiedzią na zapotrzebowanie na pracowników w nowej branży w związku ze zmieniającą się rzeczywistością. Nowy zawód kształci specjalistów w dziedzinie samochodów elektrycznych, hybrydowych i obsługi stacji ładowania. Rozwój tej gałęzi przemysłu będzie wymagał odpowiedniej kadry, która będzie posiadała wiedzę i praktyczne umiejętności. Wysoka specjalizacja zawodu, kwalifikacje i kompetencje przyszłego technika są również przepustką do uzyskania stabilności finansowej i satysfakcji z wykonywanej pracy.
W trakcie nauki zdobędziesz dwie kwalifikacje:

MOT.02. Obsługa, diagnozowanie oraz naprawa mechatronicznych systemów pojazdów samochodowych
MOT.07. Organizacja i prowadzenie procesu obsługi i naprawy pojazdów zeroemisyjnych i niskoemisyjnych

Absolwent, który uzyska kwalifikacje w zawodzie technik elektromobilności, będzie potrafił obsłużyć pojazd oraz zdiagnozować i usunąć jego awarię, zgodnie z posiadaną wiedzą i umiejętnościami w zakresie elektromechaniki pojazdów samochodowych, w tym pojazdów elektrycznych, hybrydowych i wodorowych.

Do typowych zadań zawodowych technika elektromobilności należą:
- diagnozowanie i naprawy baterii i ogniw,
- diagnozowanie i naprawy silników elektrycznych,
- diagnozowanie i naprawy elektrycznych układów napędowych,
- diagnozowanie i naprawy układów pracy baterii,
- rozłącznie typowych zabezpieczeń układów elektrycznych,
- przygotowanie pojazdu elektrycznego do naprawy,
- budowa pojazdów elektrycznych i hybrydowych.
Absolwent, z tytułem technik grafiki i poligrafii cyfrowej, może znaleźć zatrudnienie w:

szeroko pojętych multimediach, jak studia reklamowe (reklama zewnętrzna, udział w kampaniach reklamowych, projektowanie gadżetów reklamowych
studiach grafiki i fotografii cyfrowej
inżynierii (projektowanie maszyn bądź pojazdów motoryzacyjnych)
przemyśle (wzornictwo przemysłowe, materiały do szkoleń zawodowych dla pracowników, reklama i sprzedaż produktów)
badaniach naukowych (tworzenia modeli i symulacji komputerowych)
w zakładach poligraficznych, w tym przy projektowaniu opakowań
drukowaniu cyfrowym i dalszej obróbce
obsłudze cyfrowych systemów zarządzania drukarnią.